Sunday, December 27, 2015

Protein Shake Boleh membantu membaiki Tabiat Pemakanan Anda

ORIGINALLY TRANSLATED Susan Bowerman Blog :

Protien

Protein Shakes Can Help Improve Your Eating Habits


Protein shakes mampu membekalkan nutrisi yang seimbang dan boleh memberikan anda lebih dari itu. Mengambil shake sebagai tabiat , juga mampu memperbaiki tabiat pemakanan anda.

Terdapat pelbagai sebab mengapa shake protein popular ;
  • memberikan nutrisi seimbang yang mampu menggantikan satu hidangan makanan
  • sangat mudah dan cepat disediakan, anda boleh mempelbagaikan resepi penyediaan 
  • mampu memperbaiki pemakanan dan tabiat pemakanan 
Menggunakan shake protein dapat membantu anda dalam mengatasi cabaran mengamalkan pemakanan sihat dan mengekalkan berat badan sihat. 

F1 ShakeLow GI
Note:    Formula 1 Nutritional Shake Mix is low GI tested.
Herbalife is number 1 in the world in the meal replacement shake category.
Footnote: Source Euromonitor International Limited; per meal replacement category definitions, 31.2% GBO market share, all retail channels; Packaged Food 15ed; retail value sales at rsp. 

Shake protein boleh membantu anda :


  • MENGIRA KALORI DENGAN LEBIH TEPAT. Mengira pengambilan kalori seharian anda adalah kunci utama dalam pengurusan berat badan. Indahnya shake protein ialah diperbuat dari beberapa bahan - dan bahan tersebut mudah untuk disukat - jadi sangat mudah untuk mendapatkan kandungan kalori daripada shake yang telah siap dibuat.
  • MENAMBAH LEBIH BANYAK BUAHAN DAN SAYURN DALAM DIET ANDA. Anda boleh mendapatkan kepelbagaian apabila menyediakan shake protein anda dengan menambah buahan dan sayuran - dan anda boleh menambah untuk satu atau dua hidangan kepada shake anda. 
  • WAKTU MAKAN YANG TERATUR. Kebanyakkan orang mempunyai corak pemakanan yang tidak teratur kerana mereka tidak merancang dan menyediakan pemakanan yang mereka akan ambil. Apabila anda mempunyai tepung protein anda, penggoncang atau pengisar cecair dan mungkin buah atau sayur sebagai tambahan, anda akan mendapat segelas nutrisi seimbang dalam beberapa minit, dan tiada alasan untuk tidak(skip) makan.. 
  • SAIZ MENU MAKAN YANG TERKAWAL. Kebiasaannya shake protein adalah saiz menu makanan yang terkawal. Jika shake anda adalah seimbang dan membekalkan protin dan karbohidrat bagi memastikan anda sentiasa kenyang daripada satu waktu makan ke waktu makan yang berikutnya, anda tidak akan menjadi kelaparan apabila anda duduk untuk makan - dengan ini akan memudahkan anda mengawal kandungan makanan yang diisi dalam pinggan.  
  • MEMENUHI KEPERLUAN NUTRISI. Tidak kira bagaimana anda berhati-hati dalam pemilihan makanan, adalah sangat tidak mudah untuk memastikan anda memenuhi keperluan nutrisi yang diperlukan tubuh setiap hari. Shake protein diperbuat daripada susu atau susu soya dan tambahan buah-buahan atau sayuran dapat membantu anda memenuhi keperluan nutrisi termasuk protein, kalsium, vitamin D dan serat. Dan kebanyakan shake protein mengandungi vitamin dan mineral tambahan yang mana dapat meningkatkan nutrisi lebih banyak. 
  • MAKAN DENGAN LEBIH BAIK,WALAUPUN KETIKA BERLARI. Apabila anda sedang berlari dan tiba-tiba perut terasa amat lapar, anda mungkin akan mengambil makanan segera yang terdapat dikawasan terdekat untuk menghilangkan rasa lapar tersebut dengan segera. Fakta yang paling utama tentang shake protein ialah ianya boleh dibawa ke mana sahaja. Protein shake sangat mudah dan cepat disediakan, boleh dibawa ke mana sahaja dan sedap - apa lagi yang anda mahu? 
Written by Susan Bowerman, Director of Nutrition Training at Herbalife. Susan is a Registered Dietitian and a Board-Certified Specialist in Sports Dietetics.


No comments:

Post a Comment